Software

Nome: MAXQDA
Produtor: Verbi GmbH
Versão: 2022 (23/11/2021)
Plataformas: Windows e Mac
Versão de teste: Sim
Áreas: Análise Qualitativa | Elaboração Trabalhos Científicos | Investigação

Informação: MAXQDA 2022Sobre o MAXQDAVisão Geral | Novas Funcionalidades | Improvements | MAXQDA Subscriptions | Licenças de Campus e Departamentais | MAXQDA TeamCloud | Tutoriais | Cursos de FormaçãoInformações Adicionais

MAXQDA 2022

Apresentamos o novo MAXQDA 2022!

Este lançamento mantém-se fiel à missão central da jornada do MAXQDA ao longo de 30 anos: fornecer-lhe um software que possibilita a organização e análise dos seus dados e a publicação dos respetivos resultados.
O MAXQDA 2022 fará com que o seu trabalho seja mais eficaz, eficiente e agradável: com 60 novas funcionalidades, um novo visual e variadas ferramentas de análise inovadoras. Conheça as novas funcionalidades.

Licenças adquiridas depois de 24 de Maio de 2021 podem fazer o upgrade gratuito até 31 de Janeiro de 2022.
Contacte-nos para obter a sua licença.

Sobre o maxqda

O MAXQDA é um software profissional para análise de dados qualitativos e mistos com versões idênticas tanto para Windows como para Mac.

  • Software para análise de dados qualitativos como textos, entrevistas, transcrições, gravações em áudio/vídeo, revisões de literatura etc
  • Suporta ficheiros de texto, áudio, vídeo, imagem, PDF e tabelas
  • Possui ferramentas para realizar a transcrição e a análise de entrevistas, discursos e grupos focais
  • Fácil de usar graças à sua interface intuitiva, 100% traduzida para português
  • Software desenvolvido por pesquisadores, para pesquisadores

O MAXQDA está disponível em 3 opções:

• MAXQDA Standard (Análide de Dados Qualitativos Avançada)
• MAXQDA Plus (MAXQDA Standard + “MAXDictio” módulo para análise quantitativa de texto)
• MAXQDA Analytics Pro (MAXQDA Plus + “Stats” módulo para estatística

Visão Geral

Organize e categorize

Utilize o MAXQDA para gerir de forma mais eficiente os seus projetos de pesquisa. No MAXQDA, pode importar e analisar entrevistas, dados de grupos de discussão, de pesquisas online ou de páginas da Internet. Também pode importar imagens, ficheiros de áudio ou de vídeo, folhas de cálculo, dados bibliográficos ou até mesmo tweets do Twitter.

A nossa solução facilita a organização de ficheiros em grupos, a criação de links para relacionar diferentes citações, o compartilhamento e a comparação do trabalho realizado com outros membros da sua equipa de investigação. Projectos de análise de dados qualitativos no MAXQDA são sempre flexíveis e o seu sistema de códigos poderá ser expandido ou modificado a qualquer momento, assim como a sua pesquisa ou a análise dos seus dados.

Análise de Conteúdo

No MAXQDA é possível categorizar informações relevantes através da utilização de códigos, cores, símbolos ou mesmo emoticons. Codifique rapidamente através da função de arrastar e soltar, da codificação in-vivo, ou automaticamente depois de completar uma pesquisa por palavras. Também poderá organizar os seus pensamentos e teorias em anotações que podem ser anexadas em qualquer ponto do seus documentos, códigos ou projectos.

A extração de segmentos codificados também pode ser feita de forma rápida e eficiente: seja com um simples clique do mouse, ou com o uso de poderosas ferramentas de pesquisa para testar e desenvolver novas teorias ou simplesmente analisar os seus dados.

Transcrição de Entrevistas

Tem o controlo total no trabalho com ficheiros multimédia. Pode utilizar o MAXQDA para codificar diretamente na linha do tempo de ficheiros de áudio e vídeo. Ou transcreva manualmente os seus ficheiros multimédia para depois efetuar uma análise do texto – sempre em estreita ligação com os ficheiros originais. O MAXQDA oferece funções que facilitam muito o seu trabalho ao transcrever o texto de um áudio ou de um vídeo, como o ajuste da velocidade de reprodução ou do volume de som dos seus ficheiros. Com isso, poderá otimizar as tarefas de análise e transcrição dos seus dados de forma eficiente.

Os ficheiros multimédia são tratados como qualquer outro documento no MAXQDA. Pode, assim, codificar, extrair resultados, anotar ou especificar um peso para cada segmento da mesma forma que com segmentos em documentos de texto, por exemplo.

Ferramentas para Análises com Métodos Mistos

O MAXQDA permite que integre métodos ou dados quantitativos no seu projeto de forma aprofundada. É possível, por exemplo, estabelecer conexões entre dados qualitativos e variáveis sócio-demográficas. Da mesma forma, também pode quantificar os resultados das suas análises qualitativas ou calcular frequências estatísticas de forma simples e direta.

A versão MAXQDA Plus disponibiliza o módulo adicional MAXDictio, que possui funcionalidades de quantificação na análise de textos. Com essa função, poderá facilmente analisar o vocabulário ou o conteúdo de textos, mesmo em casos de grandes volumes de informações. A versão MAXQDA Analytics Pro é a mais avançada e possui ferramentas para a análise estatística de dados qualitativos. A versão demo do MAXQDA já é a Analytics Pro.

Ferramentas para Teste de Teorias e Visualização de Dados

Utilize o MAXQDA para criar visualizações dos seus dados de forma manual ou automática. Analise os seus dados a partir de perspectivas completamente novas, e, com isso, teste as suas teorias ou obtenha um entendimento mais aprofundado de determinados temas.

Os seus resultados podem ser compartilhados através da exportação de ficheiros de imagens que já saem totalmente preparados para a utilização em relatórios e apresentações. Além disso, pode criar mapas conceituais ou mind maps com a ferramenta integrada MAXMaps presente no nosso software para análise de dados qualitativos.

Avaliação Quantitativa de Temas

Aspectos quantitativos também podem ser relevantes em uma pesquisa qualitativa. Por exemplo, classifique as fontes de acordo com as variáveis do documento e compare os valores com tabelas e gráficos de frequência. Não perca as funções de frequência de palavras de MAXDictio que tornam a análise quantitativa de termos e seus contextos semânticos ainda mais fácil.

Visualize os seus Dados Qualitativos 

Seja para sua análise ou publicação, as ferramentas visuais do MAXQDA são feitas sob medida para pesquisas qualitativas e também são muito eficazes para uma revisão da literatura. Trabalhe com nuvens de palavras para explorar os temas centrais de um texto e os termos-chave que são usados ou aproveite as possibilidades de representação gráfica dos MAXMaps, que permitem a criação de mapas conceituais.

Recolha Insights Relevantes e Desenvolva Novas Teorias

MAXQDA 2022 apresenta um espaço de trabalho totalmente novo e inovador para reunir visualizações, notas, segmentos e outros resultados analíticos importantes! A nova ferramenta “QTT” irá apoiá-lo durante a fase de análise após a codificação e é o espaço perfeito para coletar percepções relevantes e desenvolver novas teorias.

Novas Funcionalidades

Questions – Themes – Theories (QTT)
Where everything comes together

An innovative workspace to gather important visualizations, notes, segments, and other analytical results! QTT will support you during the analysis phase after coding and is the perfect place to collect relevant insights and develop new theories.

– Worksheets: Create worksheets for each important topic and fill them with codes, quotations, memos, visualizations, concept maps, and summary tables.

– Conclusions: Organize your material by topic or research question and add conclusions or insights as you go.

– Send to: Send finished visualizations and concept maps to a QTT worksheet and store analytical findings by topic or research question.

– Export: Export everything you have gathered for one research question at once to finalize your reports.

The Profile Comparion Chart
Identify Patterns

Visually compare documents, speakers, document groups or sets. Explore patterns in code assignments and variable values and create typologies.

– Codes & Variables: Select which codes and variables to display in the visualization. Manually rearrange the order in which variable values are displayed.

– Colors: Use colors to visually identify similar or opposite groups. Color can be assigned automatically by document color, by variable values, or by document group.

– Frequency options: While analyzing coding patterns for documents groups and sets, choose between the sum, mean, or median of coded segments.

The Word Explorer
Sometimes it comes down to just one word


– Word Occurrences:
 Understand where and how often a word or phrase occurs in your documents or in your own writing.

– Word Context: Find out which codes are most frequently applied to the search item. See which words the search item is most frequently combined with, and which words appear within a set number of words before and after the search item.

– Interactivity: Elements are interactive so you can jump from the dashboard to view the sources or complete frequency lists.

Import text highlighting and comments from Word & PDF
Your Work is Important


– Import highlighting as codes:
 MAXQDA recognizes color highlighting in Word or PDF documents and automatically codes the highlighted passages, so you can seamlessly continue your work in MAXQDA.

– Import comments as memos: Comments and comment threads are imported into MAXQDA as memos and can be displayed right next to your documents.

The New Code & Summary section in Memos
Advanced Summary Functions


– Case Summary:
 Use the new summary section in document memos to summarize the main aspects of a case.

– Topic Summary: Use the new summary section in code memos to summarize the main aspects of a topic.

– Summary Table integration: Already summarized coded segments by topic and case? Call up and write case/topic summaries directly in a summary table.

Thousands of new emojis to code with
No words needed


– Choice & Diversity:
 You can now code your data with the same meaningful and diverse symbols that you love to use on your smartphone. Choose from more than 3,000 symbols including gender and skin tone variations

– Windows & Mac: Perfect integration into your OS. With native emoji styles.

– Visualize with emojis: Emojis sometimes say more than a thousand words! Emoticodes are integrated into your MAXQDA visualizations and diagrams.

Code name suggestions and quick resize
Boost your coding workflow


– Code name suggestions:
 MAXQDA now suggests existing code names when you apply a new code to your data. Avoid duplicate code names in open coding or use this feature to quickly find and apply an existing code.

– Resize coded segments: Quickly resize coded segments with the new code grabbers that are displayed at the beginning and end of a segment by clicking on the coding stripe.

The enhanced Focus Group Import
Fast, Flexible, Transparent

MAXQDA’s new focus group import integrates multiple functions in an all-in-one import dialogue, making the import of focus group transcripts more flexible and faster than ever before.

– Select speakers: MAXQDA shows all identified speakers in your transcript so you can decide which speakers to code or ignore.

– Combine: Check the list of speaker names and combine different spellings for the same person into one speaker if necessary.

New Tools for analyzing open-ended questions
Dive deeper into your survey data

Analyzing answers to open-ended questions in MAXQDA has always been a strong point. The new responses workspace adds powerful features to work with survey data.

– Search and Autocode: Search for words or phrases and auto-code responses, search hits, sentences, or paragraphs.

– Auto-code with Dictionary: Access your dictionaries to auto-code responses, search items, sentences, or paragraphs with dictionary categories (available in MAXQDA Plus or Analytics Pro).

– Statistical Analysis: After coding your responses, view them in the Stats module to statistically analyze the resulting code frequencies alongside standardized data (available in MAXQDA Analytics Pro).

Paraphrase media files & categorize paraphrases
A new, powerful workspace


– Paraphrase media files:
 You can already paraphrase text and image segments in your own words. With MAXQDA 2022, you can now write paraphrases in your videos and audio recordings to focus on interactions, words, a single person, or other interesting aspects.

– Categorize paraphrases: Easily organize and categorize your paraphrases into codes in the revamped Paraphrases workspace- now with advanced search and auto-code functionality.

Adjacency Matrix & Document Profile Table
New ways to share and export

– Network Analysis: Export code relationships from MAXQDA as an Adjacency Matrix, which is a common format for a network analysis. Use this new export method to explore and visualize your data with specialized network analysis tools.

– Document Profiles: Export a Document Profiles table with important information about selected documents. For each document, the table includes the document memo, a selection of variables, and code frequencies.

 

Improvements

Codes & Coding

  • Overview of Coded Segment: New option to activate all documents containing any of the displayed segments.
  • Overview of Coded Segments: While sorting the table by document name the names are sorted alphanumerically so that letters and numbers are taken into account.
  • Codes: If you merge codes into another code an audit trail with the merge date and information is added to the code memo.
  • Codes:When selecting text or images, the last used codes have been added to the right-click context menu so you can quickly apply them again.
  • Smart Coding Tool: New ribbon bar for easy feature access including a new option to display an additional column for each of your “Favorite variables”
  • Smart-Coding-Tool:Select multiple coded segments at once and drag them to a code for additional coding or re-coding.

 

PDF

  • PDF: Rotate pages of a PDF document within the Document Browser.
  • PDF: New option to ignore dashes within words while using a (lexical) search or analyzing word frequencies.

Memos

  • Memos: Include linked coded segments and code names in memo exports.
  • Memos: Include the content of in-document memos as “in-line” text while exporting a document.
  • Memos: The title of a memo can be twice as long (127 instead of 63 characters).

 

Word-based Analysis with MAXDictio

  • Word Matrix Browser: Create a visual matrix that displays how often search items, dictionary words, or words from the go list occur in documents, document groups, or document sets.
  • Word Frequencies: New options to ignore hyperlinks, e-mail addresses, hashtags, numbers, or text within square or curly brackets.
  • Word Frequencies and Word Combinations: New option to limit the results table to words and word combinations that occur at least x times. This option is initially set to 3, but can be set to any number between 1 and 99.

 

Documents

  • Document Variables: Automatically created variables for text and PDF documents show the number of pages, paragraphs, sentences, words, and characters in each document.
  • Document Browser: Local search now starts directly in the currently visible area of a document.

Visual Tools

  • Code Matrix Browser and Code Relations Browser: Sort columns by code occurrence to identify similarities and differences.
  • Code Matrix Browser: Show an existing Summary as a tooltip while hovering over a node in a visualization.
  • Code Relations Browser: Calculate symbol sizes by total or for each row or column.
  • Document Comparison Chart:Double-click a cell to select the according range in Document Browser.
  • Codeline: Switch from “Minute” view to “Seconds” view for media files that are up to 10 minutes long for more detail in analysis.
  • Word Cloud: Automatically code your data with a particular word directly from the context menu of a word in the Word Cloud.
  • MAXMaps: More subcode levels and codes available in Single-Case Models (Code Hierarchy). Subcode levels have been increased from 3 to 5, and the number of codes from 10 to 20.

 

Analysis

  • Code Configurations: You can now analyze co-occurrences of codes not just within single documents, but also within document groups or document sets.
  • Code Configurations: While analyzing simple or complex co-occurrences of codes you can automatically include the subcodes of the analyzed codes.
  • Subcode Statistics: Create diagrams and frequency tables for the first level of subcodes and optionally aggregate their subcodes.
  • Overview of Focus Group Speakers: Two new columns display the number of words each speaker contributed to a transcript in total and as a percentage.

 

Other

  • Open Project: The menu entry to open projects was redesigned. Easily access recently-opened projects, and open example projects or other projects – all from the same dialogue.
  • Import from Clipboard: Import images from the clipboard using the new dropdown arrow next to the icon that imports images.
  • External Files: While deleting documents that are linked as external files, you can now decide to delete or keep all of the linked external files at once.
  • Interface: A fresh new design for both the 4-window-display and the “Analyze Tweets” workspace.

MAXQDA ANNUAL SUBSCRIPTIONS

Tipos de Licença:

Single User

A partir de 1 licença

Network

A partir de 5 utilizadores apenas

Vantagens da Subscrição Anual:

  • Upgrades para a nova versão incluídos durante a vigência da anuidade
  • Acesso ao Support Premium que inclui respostas até 1 dia útil de trabalho
  • Update para correção de bugs que possam surgir
  • Ideal para a elaboração de trabalhos pontuais e com duração limitada
  • Renovação automática se desejar. Caso não pretenda continuar, deverá comunicar 2 meses antes da data de renovação

Para mais informações, contacte-nos:

Conheça também as vantagens de licenças de Campus ou Departamentais aqui

Licenças de Campus e departamentais

A GADES Solutions, como Certified Partner, disponibiliza licenciamentos académicos para Campus e de instalação em Servidores (Floating Licenses).
Estes tipos de licenciamento são apenas permitidos pelos Certified Partners.

Vantagens da Instalação em Servidor

A administração das licenças para uma instituição ou para determinado departamento é muito mais simples e fácil de gerir. Os utilizadores poderão aceder à sua licença através de VPN.

Opções de Licenciamento

Temos 3 diferentes opções. Desde necessidades individuais, a partir de 5 utilizadores, até licenciamento para todo o Campus universitário.

  • Network License

Utilização em simultâneo do número de licenças adquiridas com acesso ao dobro do nº de licenças adquiridas, desde que a compra seja igual ou superior a 5 licenças.

  • Network Free Floating

Utilização em simultâneo do número de licenças adquiridas com acesso ilimitado em termos de utilizadores, desde que a compra seja igual ou superior a 5 licenças.

  • University License / Site License

Utilização simultânea ilimitada para um nº de utilizadores ilimitado.

Procura uma forma de disponibilizar um software profissional de análise qualitativa a todos os alunos, docentes e investigadores do Campus?

A GADES Solutions tem o prazer de fornecer uma solução à medida das necessidades de cada Universidade ou de um Departamento. Basta preencher o seguinte formulário e entraremos em contato logo de seguida.

10 + 14 =

MAXQDA TeamCloud

Secure and seamless cloud collaboration
Analyze as a team

It has always been easy to collaborate as a team in MAXQDA. The new Teamwork Cloud integrates collaboration even deeper into your workflow!

Share files with your team via a secure cloud space, invite colleagues to contribute their work, analyze offline, and decide when and what to import from your team members.

Collaboration without the hassle: Distribute projects and external documents, view your team’s latest activity, and get notified of new imports or downloads within MAXQDA. Let your software handle team communication and file management so you can focus on your analysis.

Work offline & share online: Work on local project copies simultaneously, even when you’re offline. You only need to connect to the Internet at the beginning and end of a project cycle to download and upload files.

Import options & transparency: Streamline imports of team members’ work with new import options. You can now also access your import history in merge notes.

Team logbook: Collect important notes and project information in a shared team logbook that everyone can contribute to in real-time.

Tutoriais

Aqui encontrará tutoriais em português Importante: tutoriais para o MAXQDA 2018 também são úteis para a nova versão 2020, pois a interface do programa é bastante similar

Tutoriais em vídeo criados pela MAXQDA:

Tutorial básico MAXQDA 2020 em inglês: vídeo introdutório sobre a interface do programa e sobre como importar arquivos, codificar/categorizar dados e iniciar a sua análise. Recomendado para novos usuários.

Tutorial básico MAXQDA 2018 em português: vídeo introdutório sobre a interface do programa e sobre como importar arquivos, codificar/categorizar dados e iniciar a sua análise. Recomendado para novos usuários.

cursos para grupos de investigadores

A GADES Solutions desenvolve programas e ações de formação avançada, qualificante e modulares de curta duração, com a finalidade de satisfazer as necessidades formativas e de atualização técnica e profissional dos seus formandos.

Desenvolvemos cursos de acordo com as necessidades dos destinatários. Poderão ser realizados nas instalações dos clientes ou em qualquer outra localização pretendida, além de os temas a abordar poderem ser escolhidos pela equipa de formandos.

Contacte-nos para obter informações específicas sobre este tipo de cursos.

informações adicionais

Para mais informações contacte-nos através:
E-mail: software@gades-solutions.com
Telefone: 210 124 743

Fale connosco

gades solutions

Rua Ferreira de Castro nº19

2635-361, Sintra, Portugal

Telefone: 210 124 743

Telemóvel: 932 027 860

Email: info@gades-solutions.com

contacte-nos

Por favor, introduza os seus dados. Entraremos em contacto brevemente.

7 + 4 =

Usaremos seus dados para fornecer informações sobre produtos e serviços da Gades Solutions. Para mais informações, consulte a nossa Política de Privacidade

 

COPYRIGHT © 2019 • GADES SOLUTIONS • TODOS OS DIREITOS RESERVADOS